En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

onsdag 25 augusti 2010

Kennel-kontakt

Jag träffade ju en kvinna med en Kooiker-tik i helgen som var. Vi pratade lite och hon berättade vilken kennel hennes tik var ifrån. Så i måndags mailade jag kenneln i fråga.
Och idag hade jag fått svar. :)

Jag var jättevälkommen att hälsa på, faktum var att hon allra helst ville att jag skulle göra det för att få en valp därifrån. Det känns jättebra. Hon berättade att de nyss har parat en tik men att de också planerar fler kullar framöver och att det nog ska födas en tik till mig så småningom.

Det ligger ju i Skåne det här så det är inte direkt nästgårds. Jag skrev att jag kan nog inte komma i höst, men förhoppningsvis i vinter, och hälsa på. Kanske kan jag lyckas få in en tripp neråt landet då jag kan hälsa på både denna kennel och Natajsa och Malvina på Hundens. Det vore kul.

Allra roligast vore det att få sällskap, men det går nog inte att ordna tyvärr.

Hm, så det kanske blir en Kooiker ändå. :D

3 kommentarer:

  1. men sällskap kan man alltid ordna vett du :) bara att fråga mig :D

    //Jojo

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är! Det vore superkul!

    Jag sa till uppfödaren att jag skulle höra av mig senare under hösten när kurserna börjar tunna ut och jag kan planera helgaktiviteter igen.

    SvaraRadera
  3. vi åker ju neråt skånetrakten ibland för div "valp-träffar" och sånt då jag ursprungligen kommer från dom trakterna. När det händer vet dock ingen i dagsläget, men jag kan ju säga åt matte och husse att skrika till nästa gång vi ska neråt så kanske du kan glida med på ett hörn.
    ROADTRIP!!! =)

    //hatjo

    SvaraRadera