En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

måndag 18 oktober 2010

Min Lady


Självklart har jag en hund. Min hund heter Lovehill's fair Lady. Hon är en Irish softcoated wheaten terrier av årgång '96. Ja ni läste rätt, hon är född i februari vilket innebär att hon är 14,5 år. Hennes favoritbelöningar är allt i matväg och pipbollar. Att få springa fritt är en vardagsbelöning vi kör med.

Vi har testat allt möjligt jag och Lady, allt från nosaktiveringar till Rallylydnad. Rallylydnad passade både henne och mig som handen i handsken, tyvärr så upptäckte vi detta så sent som i våras.
Lady har som de flesta äldre hundar lite krämpor, men med smärtstillande så mår hon just nu bra på den fronten. Något som jag kanske kommer att ta upp och diskutera om i framtiden är att hon numera är senildement. Det innebär till vardags att hon inte vill vara ensam för att hon glömmer att jag har gått men även att jag är kvar.

Annars är hon som alla hundägare säger om just sin hund - hon är helt enkelt bäst.

Lady har en egen blogg, som tyvärr inte uppdateras alltför ofta men där kan ni hitta lite fler bilder och även filmklipp. Där kan ni också läsa om när vi gick kurs i Rallylydnad.

För mig är Lady som Mr. Fisk (Peter O'Toole) säger i filmen Dean Spanley:
"En av de sju".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar