En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

onsdag 1 september 2010

Bloggtips - Claudia Galli

Bloggadress: http://blogg.amelia.se/claudia-galli/

Det här är en blogg jag följer. Jag är ingen sån som läser varje nytt inlägg i en blogg så fort det kommer upp utan jag kanske går in och kollar 1-2 ggr/v vilka inlägg som är nya.

Claudia skriver mest om sig själv och sin vardag men emellanåt även om hundar. Hon är hundinstruktör och hundpsykolog.
Jag fick upp ögonen för henne som hundmänniska när jag läste en krönika i Härliga hund skriven av Claudia någon gång under 2009. Jag tyckte att hennes åsikter föll inom mina egna ramar och för någon månad sen hittade jag hennes blogg av en slump.

En av de saker som gör att jag rekommenderar hennes blogg är att hon, till skillnad från så många andra i den här hund-blogg-världen, aldrig skriver något illa om en annan i branschen. Hon står för sitt och är inte heller sen att medge fel och brister eller att säga "jag vet faktiskt inte".

För att citera en av hennes läsare och frekventa kommentatorer: Go Claudia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar