En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

tisdag 17 augusti 2010

Belöna från toaletten, tack!

Mitt allra första inlägg blir det här...

Jag var tvungen att besöka damrummet vid en idiotisk tid på f.m. Tre hundar var här och jag väntar de fjärde närsomhelst. Husse ska ringa på mobilen och då vet jag att de står utanför. Och jag vet att hundarna blir förväntansfulla och alldeles till sig, speciellt så här precis innan första promenaden. Och min egen hund, Lady, hon tar gärna på sig uppgiften att larma när jag t.ex. är på toaletten.
Och bara tanken på att hon ska skälla gör mig irriterad. Varför då? Jo för att jag vet att på dass har jag ingen som helst möjlighet att belöna henne innan hon larmar eller bryta när hon larmar och sen belöna.
Att inse detta gör mig lite mer avslappnad, men jag känner ändå att jag skulel vilja kunna belöna inifrån ett annat rum.

Under min studietid på Hundens hade dom något i butiken: en godisslunga av ngt slag som hade fjärrkontroll. Men jag har inte sett någon sen dess så den kanske inte var något att ha? Eller så var marknaden kanske inte tillräckligt stor.

Nu såhär i efterhand så är det självklart att ha mobilen på ljudlöst i en sån här situation, då är det ju bra jag som hör när fjärde hunden kommer. Men det är lätt att tänka på självklarheter i efterhand.

1 kommentar:

  1. Jag har nu fått veta att "godisslungan" finns fortfarande, men Hundens i skåne importerar de från tyskland. De är alltså inte helt lätta att få tag i.
    /Camilla

    SvaraRadera