En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

måndag 23 augusti 2010

Jaha så var man ambivalent igen då...

Ja, jag nämnde ju sist att jag i princip hade bestämt mig för en dansk/svensk gårdshund. Och den lilla jag träffade igår på Skogsagilityn bekräftade bara mina tidigare intryck av rasen.

Men i lördags när jag med Emma och hennes hund Bosse på promenad nere vid Rudan i Handen så var det Haningedagen och en massa ståhej. Mycket folk och en hel del hundar. Tror ni inte att jag får syn på en Kooikerhondje! Emma sa direkt "men gå och prata med henne då!" och syftade naturligtvis på ägarinnan.
Hunden visade sig vara en tik på 11 månader som verkade hur mysig som helst. Aj aj aj. Jag frågade var hon fått den ifrån och vi pratade kennlar några ögonblick.
Nu lutar det åter åt Kooikern. Jag ska iaf ta kontakt med lilla Yatzys uppfödare under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar