En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

måndag 23 augusti 2010

... och så den fjärde.

Idag kom B tillbaka från semestern och under semestern så oroade jag mig en del för att en konflikt skulle kunna uppstå mellan B och F när de varit åtskilda så många veckor, mycket eftersom att båda är mitt i unghundsstadiet men också p.g.a. de faktiskt hamnat i konflikt två gånger tidigare.
Men under den gångna veckan, F:s första vecka, så har F visat en mer mogen sida, som om han kommit över trotsperioden han var i (under väldigt länge). Så min oro minskade. Och idag då så kom B först vilket jag såg som ett gott tecken. Och mycket riktigt, det första mötet (som är när de har hamnat i konflikt de andra två gångerna) gick hur smidigt som helst.
Det ska bli intressant att under den här kommande veckan få se om B har mognat han med eller om han har lagt sig till med nya olater eller rädslor, eller om han är precis samma hund som innan midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar