En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

onsdag 25 augusti 2010

Utställningsträning

Trots att hälsan inte är på topp just nu så orkar jag igenom dagarna. Igår kväll var det dags att träffa en av de valpägare som missade kurstillfället i söndags.
Hon var hur trevlig som helst och frågade om jag har kurser för inför utställning. Svaret är Nej. Jag ställer inte ut själv och eftersom att jag har kurser för familjehundar så är inte utställningsträning något jag prioriterar. Jag satsar mer på Vardagslydnad och problemlösning samt aktivering av hemmahunden.

Däremot så kan jag erbjuda enskild träning. Och då använder vi oss av klickerträning för att nå bra resultat. Så det ska vi göra med denna lilla valp när valpkursen är klar.
Det betyder att jag har några veckor på mig att fräscha upp mina kunskaper i ämnet. Några av de saker vi kommer att träna med honom är hanteringen, att stå och fritt följ.

Jag ser fram emot samarbetet & utmaningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar