En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

söndag 31 oktober 2010

Att vara förberedd är bra...

...och att ha ordning gör det enklare.
Jag visste när jag vaknade imorse att jag hade allting ordnat inför idag, jag skulle "bara" ta fram scheman och grejerna och stoppa i väskan. Det var inte så bara det eftersom att jag fortfarande har för vana att skriva allt i block (jag litar inte riktigt på att min dator håller, den är rätt gammal nu) och jag hittade alla block förutom ett. Naturligtvis var det där enda blocket jag inte hittade det nyaste och alltså det med dagens scheman skrivna i.
Jag har en tidsskriftsamlare där jag alltid ställer alla block, men en kväll i veckan hade jag suttit i sovrummet och planerat och då lagt ifrån mig blocket på nattduksbordet. 10 virriga minuter tog det innan jag hittade rätt.

När man har allting planerat så är det inte kul att behöva planera allt en gång till, speciellt inte i sista minuten.

Idag ska jag hålla samma kurser som förra söndagen; en valpkurs fortsättning och två valpkurser (den ena pass 2 och den andra pass 5).
I fredags hos sjukgymnasten lovade jag att prova cykla till helgens kurser, men jag har knästöd för säkerhets skull. Det ska nog gå bra, det gick bra att cykla på centret i fredags så jag har inga negativa förväntningar. Alla som har skadat knät på det här viset vet att man klarar av att cykla långt innan man kan gå normalt.

Idag är det vintertid vilket innebär att kurserna hålls samma tid men en timme senare. Så då borde alla glada hundägare vara utvilade, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar