En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

söndag 24 oktober 2010

Första kurserna med skadat knä

Nu fick det vara nog med vila, jag håller på att bli galen av att inte jobba. Så idag startade jag iaf upp de kurser som jag kan hålla här i Jordbro där jag bor. Nu föll det sig så att det bokstavligt talat öste ner regn i början av dagen och sen blev det naturligtvis lite kyligt också, så det blev fart på kurserna. Jag fick m a o lite tid mellan kurserna att åka hem och värma mig och vila knät.
Jag har ju haft sådan tur hittills att min gamla mamma har hjälpt mig, hon har lånat sin brors bil och skjutsat runt mig hela veckan, och idag fick hon köra fram och tillbaka mellan kursängen och mitt hem.

Kl 10 började första kursen - Valpkurs fortsättning med fokus på skvallerträning. Istället för 1½ timme som jag hade satt av för detta pass tog det knappt en timme. Nästa pass när deltagarna är 7 istället för fem så kommer vi nog behöva den sista halvtimmen också.

Sen fick jag då 45 min att åka hem (jag bor nära) och vila knät och dricka en kopp té på.

Kl. 11:45 började nästa kurs, en Valpkurs vars första pass var idag. Den kursen tog en timme, precis som jag hade förutsett, deltagarna är nämligen bara tre stycken. Fr.o.m. nästa vecka ska jag slå ihop de i slutet med Valpkursen efter så att Valparna får träffa fler valpar av andra raser och får chans att utveckla sitt hundspråk.

Sen kom min mamma med lunch. Mmm...

Kl. 13:30 började dagens sista kurs, en Valpkurs som hade fjärde passet idag. 2 av 6 deltagare dök upp. Sånt händer. Men alla fyra hörde i a f av sig i god tid innan så att jag visste att de inte skulle komma, och det är jag mycket tacksam för. Det här passet tog 45 min, det blir så med bara 2 hundar och lagom kyla. Vi får ta igen det nästa pass helt enkelt.

I och med att det nu är höstkyligt och snart vinter så återgår jag till att ha teorin för sig på valpkurserna, det blir bäst så.

Hur mår då mitt knä? Jo, eftersom att det var så omvirat som det var idag så gick jag med ett stelben och lyckades klara mig från att kliva snett eller bli puttad av någon hund.

Nu efteråt så är jag oerhört trött i knät och när jag gick middagspromenaden med min egen vovve Lady så kände jag att jag nog skulle suttit mera... men vi får se vad sjukgymnasten säger imorgon. Then comes the verdict.

Imorgon kommer jag blogga om kurserna på Lyckliga hundar lyder gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar