En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

torsdag 14 oktober 2010

Olyckor händer

Ja, i söndags under en kurs fastnade mitt ben i en spårlina och jag råkade ut för en "patella luxation". Detta innebär att jag begränsas i mitt yrke de kommande veckorna, men jag är nog på banan igen snarare än de flesta tror. I am resilient!

Lite ironiskt är det att jag fick en sån där innan hunden, som faktiskt har för vana att få just patella luxationer... chihuahuan menar jag då, inte wheaten terriern.

Hursomhelst så flyttar jag alla mina kurser närmare hemmet för tillfället. De kursare som hoppar av eller väljer andra alternativ förstår jag till fullo, även om jag hoppas att det inte blir så många. Det är inte så långt från förra kursplatsen till den nya.

Daghundarna får klara sig utan mig oktober ut till en början, sen får vi se vad sjukgymnasten säger.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar