En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

onsdag 10 november 2010

Lagom med jobb?

Imorgon ska jag ha andra enskilda passet (av fyra troligtvis) med en dvärgpinscher och hans unga matte. Det ska bli jättekul. Bland det bästa jag vet är att inte kunna förbereda mig utan behöva arbeta på stående fot och sen ta det därifrån. Första passet kom vi överens om vad vi behövde jobba med och jag gick igenom 2 grundläggande övningar. Imorgon blir det mer träning på passet och det ska bli riktigt kul som sagt.

De här enskilda träningarna (just nu har jag en på tisdagar också) är lagom med jobb. Knät blir inte slutkört men jag "håller mig i rörelse" som min sjukgymnast vill.

Söndagarnas alla kurser är egentligen för mycket jobb, vilket jag fick erfara i söndags när knäskålen gjorde en liten utflykt på vägen hem efter barnkursen. Nästa söndag blir inte lika tuff som tur är. Då har två av passen teori inomhus så m a o får mitt knä vila och bara ha kurs på morgonen och sen eftermiddag. Det ska nog gå bra tror jag.

Om någon av daghundsägarna läser min blogg så kommer jag alldeles snart att höra av mig till er, jag ska bara ha ett sista pep-talk med min sjukgymnast så att jag tar rätt beslut och inte utsätter mitt knä för något som bara slår tillbaka hårdare.

2 kommentarer:

  1. Vad bra ...lyssna på kroppen......sen hoppas jag du har tid med mitt brev så vi kan ta ställning till om du kan ta ett till enskilt pass eller om det räcker med kontakt via ex mail eller så

    kram Nini

    SvaraRadera
  2. Hm, jag trodde att jag hade svarat på det mailet... måste kolla om det kanske fastnat i utkast. Man måste bekräfta alla utskick på min e-post och ibland så tror jag att något gått iväg som inte gjort det. Kollar det efter sjukgymnastiken i e.m. Mvh Camilla

    SvaraRadera