En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

onsdag 6 april 2011

Vårens första skogspromenad och knät höll

Vintern har varit lång och snö och is har legat kvar länge. Men mest p.g.a. mitt knä så har jag faktiskt inte varit på någon riktig skogspromenad, förrän idag. Tidigare har jag gått längs gångbanor och elljusspår men inte vågat mig ut i terrängen. Idag tog jag och Lady steget ut i skogen, skogsdelen av promenaden blev riktigt kort men jag ser det ändå som en succé. Mitt knä klarade dessa 20 minuter iaf. Det känns riktigt skönt.
Jag ska nu börja planera för vårens/försommarens skogsaktiviteter men än är det nog veckor kvar innan jag kan strosa som jag vill utan att behöva tänka på var jag sätter fötterna så att jag inte vridet till knät ännu en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar