En hundinstruktör som bloggar om hundar, hundträning och vardagsliv

måndag 23 augusti 2010

Inför en kursstart

Ja jisses vad mycket som kan gå fel inför en kursstart. Jag startade flera kurser igår. Och det är alltid folk som inte dyker upp, sånt får man räkna med. Jag har lagt märke till en gemensam nämnare hos folk som har tendensen att inte dyka upp så jag brukar ha en ganska god känsla för när det lämpar sig att ta emot extra anmälningar för att öka chanserna att fylla en kurs. På en av kurserna igår hade jag gjort just det: tagit emot en extra anmälan för att vara säker på att fylla. Och mycket riktigt, människan dök inte upp och gick inte att få tag i heller.

På en kurs så hade jag inte numret till en hundägare, jag hade helt enkelt aldrig fått det. Jag vet att folk kan gå vilse och därför ber jag alltid om telefonnummer. Så när jag kom hem så mailade jag direkt och frågade var vederbörande hade tagit vägen och fick ett oerhört argt svar om att jag kunde ringt och dåligt ritad karta etc.
Jag vet att kartan var bristfällig eftersom att det var mitt första försök till karta och jag har inte tillgång till de kartritarprogram som jag använde under min tid som geografstuderande. Och det är helt ok att komma med konstruktiv kritik så att jag kan förbättra kartan mm. En sak som jag alltid tycker är svår är vart man ska sätta upp skyltar eftersom att var man än sätter de så lyckas folk komma en helt annan väg och missar de alltså ändå.
Och hur lätt är det att ringa när man inte fått något telefonnummer?

I det arga svaret var telefonnumret bifogat längst ner och jag tänkte "Hm, har det varit så alla hennes mail...oops", men nej, inte i ett enda tidigare mail kan jag hitta något telefonnummer. Jag skickade ett lite förhastad mailsvar tillbaka om detta, och tänkte sen att äsch jag ringer med en gång, men jag skulle återkomma i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar